Az órai munkának mindig jó kiegészítője lehet egy facebook csoport, mivel bármilyen tudásanyag otthoni továbbgondolására ad egy fórumot. Szerintem azonban nagyon fontos arra figyelnünk, hogy ebből ne egy virtuális kötelező óra legyen. Zavaró lehet, és sérti a gyerekek magánszféráját, ha valóbájában csak a tanár posztol állandóan, lényegében az internet segítségével plusz órákat tart.
A legszerencsésebb helyzet az, amikor a diákok használják arra ezt a facebook csoportot, hogy általuk talált, a témával kapcsolatos cikkeket, videókat oszthassanak meg egymással érdekességképpen. Ehhez azonban jól motivált társaság szükséges, aminek létrehozása pedig már az órai munkán a tanár felelőssége. Ebben az ideális esetben, a tanár sokkal inkább azt a moderátori pozíciót tölti be, hogy egy esetleges kétes szaktudású forrásnál, felhívja a figyelmet arra, hogy ez nem az akadémiai nézőpont.
Tegyük fel például, hogy történelem órán Mátyás király koráról tanulunk. Ez az időszak a magyar történelemben nagyon sok forrással dolgozik, a gyerekek fantáziáját pedig beindítja a reneszánsz pompa gondolata, így bizonyára otthon is különlegességekre bukkanhatnak a világháló segítségével. Amennyiben megszokott a facebook csoport ilyen célú használata, elég valószínű, hogy ennél a témánál záporozni fognak a linkek. Ekkor válik nagyon fontossá a tanár moderátori szerepe és az, hogy tudja, hogy milyen nyelvezettel illik bármilyen félreértést helyreigazítani facebook komment formájában. Ha például valaki belinkel egy Mátyás király igazságosságáról szóló mese videóját, ne “letoljuk”, nevetség tárgyává tegyük az illetőt, hanem a poszt alatt közvetlenül kommentben (hogy a többi diák számára rögtön látható legyen, ha a csoportban böngésznek) írjuk le, hogy bármennyire is szeretnénk azt hinni, hogy Mátyás királyt ilyen szilárd elvek vezették, adóztatásáról és hadügyi intézkedéseiről szóló hivatalos iratok ezt kifejezetten cáfolják. Miután ezt egy-két mondatban tisztáztuk, szerintem hasznos a komment végére egy erről szóló cikket, rövidebb tanulmányt linkelni, hogy azok, akiknek az érdeklődését felkeltette a mesevilág történelemhamisítása, olvashasson tovább a kérdésről, immár egy olyan szakmailag ellenőrzött munkában, amiben a tanár is megbízik.